ناگتز لیکرز را کامل کرد تا به اولین فینال NBA در تاریخ فرنچایز برسد

نیکولا جوکیچ 30 امتیاز، 14 ریباند و 13 پاس منجر به گل داشت و دنور ناگتس میهمان دوشنبه شب برای اولین بار در تاریخ تیم به فینال NBA راه یافت و با پیروزی 113-111 مقابل لس آنجلس لیکرز، فینال کنفرانس غرب را پشت سر گذاشت.

جمال موری، بومی کیچنر، 25 امتیاز برای ناگتس برتر به دست آورد، که نیمه اول 31 امتیازی لبرون جیمز و 15 امتیاز از نیمه اول را با یک پایان سرسخت در بازی 4 شکست داد و اولین عنوان کنفرانس خود را در بازی چهارم کسب کرد. 47 فصل NBA.

جیمز پس از پرگل‌ترین نیم فصل بعد از نیم فصل دوران حرفه‌ای‌اش، با 40 امتیاز به پایان رسید، اما حتی بهترین گلزن تاریخ NBA نیز نتوانست ناگتس عمیق و پویا را از ششمین پیروزی متوالی خود دور نگه دارد.

جیمز دو شوت تساوی را در ثانیه های پایانی از دست داد و آرون گوردون به نظر می رسید که ضربه او را در زنگ هشدار مهار می کند.

جوکیچ هشتمین تریپل دابل خود را در مرحله پلی آف در کوارتر سوم به دست آورد و رکورد ویلت چمبرلین در سال 1967 در NBA را برای تریپل دابل در یک فصل پس از فصل شکست. مرد بزرگ صرب نیز علیرغم انجام پنجمین خطای خود در اواسط کوارتر چهارم، تلاش دفاعی سرسختانه ناگتس را رهبری کرد – و زمانی که دنور به یک سبد بزرگ نیاز داشت، جوکیچ آن را نیز انجام داد.

لیکرز یک امتیاز 7 امتیازی را پاک کرد و با 5 دقیقه بازی به تساوی رسید، اما جوکیچ یک ضربه 3 امتیازی 25 فوتی زد. پس از آنکه آنتونی دیویس دو پرتاب آزاد را به ثمر رساند تا با نتیجه 1:11 به تساوی برسد، جوکیچ از کنار دیویس عبور کرد و تای‌بریک را به پایان رساند.

جیمز سپس یک جامپر عجیب و غریب را در 26 ثانیه باقی مانده به شدت از دست داد. پس از اینکه موری یک چرخش را از دست داد تا آخرین فرصت را برای لیکرز به ارمغان بیاورد، درایو جیمز در زنگ هشدار توسط گوردون که 22 امتیاز کسب کرد، خنثی شد.

ناگتس فصل فوق العاده خود را با مربیگری مایکل مالون با بازی برای اولین قهرمانی NBA خود به پایان خواهند رساند. دنور هر دو برای اولین بار در هشت دیدار پلی آف لیکرز را حذف کردند و برای اولین بار یک سری پلی آف را پشت سر گذاشتند، به احتمال زیاد چند روز قبل از فینال استراحت می کردند.

مگر اینکه بوستون سلتیکس با شکست 3-0 خود در فینال شرق تاریخ بسکتبال را ثبت کند، دنور میزبان هشتمین تیم میامی هیت خواهد بود تا فینال NBA را از اول ژوئن آغاز کند.