نخست وزیر مودی در آخرین مرحله از سفر سه کشور به استرالیا می رود تا در مورد روابط دوجانبه با آلبانی گفتگو کند.

نخست وزیر مودی در آخرین مرحله از سفر سه کشور به استرالیا می رود تا در مورد روابط دوجانبه با آلبانی گفتگو کند.

نخست وزیر مودی با مهاجران هندی در استرالیا دیدار می کند. تصویر با حسن نیت ارائه شده: @narendramodi/Twitter

نخست وزیر نارندرا مودی در آخرین مرحله از سفر خود به سه کشور امروز وارد سیدنی استرالیا شد. انتظار می‌رود که وی با همتای خود آنتونی آلبانیز گفتگوهای دوجانبه داشته باشد و در یک رویداد اجتماعی برای جشن گرفتن مهاجران هندی پویا و متنوع در کشور شرکت کند.

نخست وزیر مودی از 22 تا 24 می در استرالیا خواهد بود.

نخست‌وزیر آنتونی آلبانیز در بیانیه‌ای پیش از سفر مودی گفت: «من مفتخرم که میزبان نخست‌وزیر مودی برای یک سفر رسمی به استرالیا هستم، پس از استقبال بسیار گرم در هند در اوایل سال جاری.»

وی افزود: «استرالیا و هند به یک هندو-اقیانوس آرام با ثبات، امن و مرفه متعهد هستند. ما با هم نقش مهمی در حمایت از این چشم انداز داریم.»

دولت استرالیا در بیانیه ای گفت، در طول مدت اقامت خود در استرالیا، نخست وزیر مودی در یک رویداد اجتماعی در سیدنی شرکت خواهد کرد تا از دیاسپورای پویا و متنوع هندی استرالیا، “بخش اصلی جامعه چند فرهنگی ما” جشن بگیرد.

اوایل امروز، رهبر هند در پاپوآ گینه نو با همتای خود جیمز ماراپه درباره روابط دوجانبه بین دو کشور گفتگو کرد. دولت استرالیا در بیانیه‌ای گفت: یک رویداد اجتماعی در سیدنی برای جشن گرفتن مهاجران هندی پویا و متنوع استرالیا، “بخش اصلی جامعه چند فرهنگی ما”.

نخست‌وزیر مودی قبل از ترک این کشور جزیره‌ای در توییتی نوشت: «سفر من از پاپوآ گینه نو یک سفر تاریخی بود. محبتی را که در میان مردم این ملت شگفت‌انگیز دریافت می‌شود بسیار گرامی خواهم داشت. من همچنین این فرصت را داشتم که با رهبران محترم FIPIC تعامل داشته باشم و در مورد راه‌های تعمیق روابط با کشورهای مربوطه بحث کنم.

اتفاقاً هندی‌ها با 673000 شهروند هندی‌تبار در این کشور 26 میلیونی زندگی می‌کنند، بعد از بریتانیایی‌ها، دومین مهاجر بزرگ استرالیا هستند.

جودی مک کی، رئیس ملی شورای بازرگانی استرالیا و هند گفت: «دیاسپورا مهمترین پل در روابط تجاری دوجانبه هند و استرالیا است.

وی افزود که هر دو کشور امیدوارند امسال قراردادهای جدیدی را برای تشکیل یک پیمان اقتصادی گسترده تر امضا کنند زیرا روابط آنها فراتر از منابع به حوزه هایی مانند انرژی های تجدیدپذیر و فناوری گسترش یافته است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.