نیراج چوپرا از کشتی گیران معترض حمایت کرد: به من صدمه می زند…

نیراج چوپرا در مورد پرونده آزار جنسی WFI: دیدن ورزشکاران در خیابان ها که خواستار عدالت هستند دردناک است.

نیراج چوپرا اولین طلای هند را در رشته دوومیدانی در المپیک توکیو به دست آورد. AP

نیراج چوپرا روز جمعه با کشتی گیران معترض ابراز همبستگی کرد و از مقامات خواست برای عدالت “اقدام سریع” انجام دهند. کشتی گیران برتر هند در حال حاضر در Jantar Mantar در دهلی نو علیه رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) و نماینده BJP، Brij Bhushan Sharan Singh به اتهام آزار و اذیت جنسی اعتراضی برگزار می کنند.

چوپرا که در بازی‌های المپیک 2020 توکیو در پرتاب نیزه موفق به کسب مدال طلا شد، در توییتی نوشت: «از دیدن ورزشکاران ما در خیابان‌ها که خواستار عدالت هستند، آزارم می‌دهد. آنها سخت تلاش کرده اند تا نماینده ملت بزرگ ما باشند و باعث افتخار ما شوند.»

بخوانید | IOA کمیته موقت سه نفره را برای اجرای WFI تشکیل می دهد

بریج بوشان شاران سینگ، رئیس سابق WFI نشان می‌دهد که در پرونده آزار جنسی بدون دعوا کنار نمی‌رود.

پرونده آزار و اذیت جنسی WFI: کشتی گیران قول می دهند تا زمانی که بریج بوشان سینگ پشت میله های زندان باشد اعتراض کنند. اطلاعیه مسائل SC

ما به عنوان یک ملت مسئول حفاظت از تمامیت و کرامت هر فرد، چه ورزشکار و چه غیر ورزشکار هستیم.»

«آنچه در حال وقوع است هرگز نباید اتفاق بیفتد. این یک موضوع حساس است و باید به صورت بی طرفانه و شفاف با آن برخورد شود.»

مقامات ذیربط باید برای اطمینان از اجرای عدالت اقدام سریع انجام دهند.»

کشتی گیران برتر هند از جمله باجرانگ پونیا، وینش فوگات و ساکشی مالیک پس از آنکه هفت کشتی گیر زن، از جمله یک خردسال، شکایت جداگانه پلیسی علیه بریج بوشان شاران سینگ و متهم کردن او به آزار جنسی و ارعاب جنایی ارائه کردند، در پایتخت ملی تظاهرات کردند.

بخوانید | پلیس دهلی به دنبال گزارش کمیته تحقیقات است

با این حال، پلیس دهلی هنوز اولین گزارش اطلاعاتی (FIR) را علیه او ارائه نکرده است. رخا شارما، رئیس کمیسیون ملی زنان (NCW) گفت که او به دنبال گزارش اقدامات انجام شده از پلیس دهلی بوده و خواستار تحقیق در مورد اینکه چرا FIR تشکیل نشده است.

رئیس انجمن المپیک هند (IOA)، پی‌تی اوشا، که خود یک ورزشکار سابق است، روز پنجشنبه کشتی‌گیران را به دلیل خدشه دار کردن وجهه کشور و عدم نظم و انضباط مورد انتقاد قرار داده بود.

پی‌تی اوشا پس از جلسه کمیته اجرایی IOA گفته بود: «به‌جای رفتن به خیابان (دوباره)، آنها باید به سراغ ما می‌آمدند، اما اصلاً به IOA نیامده‌اند.

«تودا توه دیسیپلین هونا چاهیه (باید یه مقدار نظم و انضباط باشه). به جای اینکه به سمت ما بیایند، مستقیم به خیابان ها رفته اند. برای ورزش خوب نیست.»

بخوانید | ادعای آزار و اذیت جنسی رئیس فدراسیون کشتی اثبات نشد: منابع

انوراگ تاکور، وزیر ورزش مدعی شد که دولت به کشتی گیران معترض این فرصت را داد تا پرونده خود را در کمیته نظارت مطرح کنند.

«هرکسی که می‌خواست نسخه خود را در کمیته نظارت ارائه کند، به او فرصت داده شد تا این کار را انجام دهد، هیچ محدودیتی وجود نداشت. ما حتی جدول زمانی تحقیقات را افزایش دادیم، 14 جلسه برگزار شد. هر کی خواست بیاد اومد. ما به هر ورزشکاری فرصت دادیم تا پرونده خود را ارائه دهد.

بخوانید | بریج بوشان شاران سینگ ادعاهای تجاوز جنسی را رد می کند

پیش از این، آبیناو بیندرا، دارنده مدال طلای المپیک 2008 و شیوا کشاوان، قهرمان شش دوره المپیک زمستانی، حمایت خود را از کشتی گیران اعلام کرده بودند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود، اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام