نیمه دوم بزرگ هاچیمورا باعث شد لیکرز در بازی 1 از گریزلیز عبور کند

روی هاچیمورا با 29 امتیاز از جمله 21 امتیاز در نیمه دوم بهترین عملکرد حرفه ای خود را در پلی آف داشت و لبرون جیمز نیز 21 امتیاز و 11 ریباند به دست آورد. سری پلی آف کنفرانس غرب.

آستین ریوز 23 امتیاز به دست آورد، از جمله 9 امتیاز متوالی در دقایق پایانی در حالی که لیکرز دور شد. آنتونی دیویس 22 امتیاز و 12 ریباند داشت و دآنجلو راسل که در بازی لیکرز در بازی رفت مقابل مینه سوتا تیمبرولوز تنها دو امتیاز کسب کرد، با 19 امتیاز کار را به پایان رساند.

جارن جکسون جونیور با 31 امتیاز پیشتاز ممفیس بود، در حالی که دزموند بن 22 امتیاز کسب کرد. جا مورانت قبل از ترک در کوارتر چهارم با دست راست آسیب دیده 18 امتیاز داشت.

لس آنجلس برتری زمین خانگی را از گریزلیز گرفت که بهترین رکورد خانگی NBA را با امتیاز 35-6 داشت. بازی 2 چهارشنبه در FedExForum است.

این هاچیمورا از ژاپن بود که در کوارتر سوم برای لس آنجلس فضای تنفسی فراهم کرد و در هر چهار تلاش 3 امتیازی خود به یکدیگر متصل شد. تنها تجربه قبلی هاچیمورا در پلی آف در سال 2021 با واشنگتن بود که یک سری دور اول را به فیلادلفیا باخت. لیکرز او را در یک معامله در نیم فصل از ویزاردز به دست آورد.

لیکرز با شکست دادن مینه‌سوتا در مسابقات پلی‌این، رتبه هفتم غرب را به دست آورد. لس آنجلس در سال 2022 بازی های پلی آف را از دست داد و یک سال قبل در دور اول توسط فونیکس سانز حذف شد.

ممفیس با 51 برد، دومین فصل پیاپی 50 پیروزی خود را به پایان رساند و رتبه دوم را کسب کرد.

لیکرز در نیمه اول با 10 گل برتری داشت زیرا ممفیس با مشکلات اولیه توپ‌زنی روبرو شد. دفاع جارد وندربیلت، مورانت را برای مدتی دور نگه داشت. اما ممفیس در کوارتر دوم با نتیجه 38-27 از لیکرز پیش افتاد تا در وقت استراحت با نتیجه 65-59 پیشی بگیرد.