نیوزیلند و پاکستان: مدیر بهداشت عمومی NZ می گوید بازیکنان بازدید کننده ممکن است قبل از ترک وطن به ویروس کرونا مبتلا شده باشند

ولینگتون: دکتر کارولین مک انلای ، مدیر بهداشت عمومی نیوزلند معتقد است ، نیمی از دوازده کریکت کریکت پاکستانی احتمالاً قبل از عزیمت به تور یا در طول سفر در کشور خود به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

مک انلای گفت حتی اگر بازیکنان مسافر پاکستانی قبل از سوار شدن به نیوزیلند تمام پروتکل های مربوط به COVID را رعایت کرده باشند ، ویروس کشنده ممکن است از قبل در داخل بدن شش کریکت قرار داشته باشد.

وی گفت: “این امکان وجود دارد – قبل از ایجاد بیماری چند روز طول می کشد.” ESPNcricinfo.com.

تیم 53 نفره پاکستان در حالی که در نیوزلند در انزوای مدیریت شده قرار داشت ، پس از مثبت شدن آزمایش 8 نفر از اعضای گروه تور ، از حق آموزش محروم شد.  تصویر: PCB

تیم 53 نفره پاکستان در حالی که در نیوزلند در انزوای مدیریت شده قرار داشت ، پس از مثبت شدن آزمایش 8 نفر از اعضای گروه تور ، از حق آموزش محروم شد. تصویر: PCB

“آزمایش قبل از عزیمت در شناسایی افرادی که عفونت فعلی دارند کمک می کند اما افرادی را که اخیراً در معرض ویروس قرار گرفته اند تشخیص نمی دهد.

“آنها لازم بودند قبل از عزیمت به نیوزیلند آزمایش واکنش زنجیره ای پلیمراز Covid-19 (PCR) و بدون علامت را انجام دهند.”

مک انلای گفت: “از 54 عضو تیم که وارد شدند ، یک عضو تیم هنگام ورود به اوکلند علامت دار بود و برای آزمایش به هتل قرنطینه مدیریت شده در اوکلند (جت پارک) منتقل شد.”

وی افزود: “این تست منفی برگشت. 53 عضو باقیمانده به كرایستچرچ و مراكز انزوا مدیریت شده در شاتو در پارک پرواز كردند.”

گروه جامبو پاکستانی از طریق دبی از لاهور به نیوزیلند رفت و در آنجا هواپیماها را تغییر داد. آنها پس از فرود در اوکلند ، سوار یک پرواز مستقل به کریستچرچ شدند.

مک انلای همچنین اظهار داشت که پس از اینکه در ابتدا “به دلیل نقض” پروتکل های COVID مقصر شناخته شد ، بازیکنان و کارمندان پشتیبانی پاکستان بعداً به طور کامل از سیاست مدیریت انزوا در نیوزیلند پیروی کردند.

وی گفت: “هیچ تخلف دیگری گزارش نشده است.”

وی همچنین اطلاع داد كه با محرومیت از یكی از اعضای طرف بازدیدكننده ، سایر افراد پس از آنكه منفی شدند ، روز سه شنبه از تاسیسات منزوی مدیریت شده (MIQ) آزاد شدند.

مک انلای گفت: “یک مورد در تأسیسات قرنطینه کریستچرچ باقی خواهد ماند تا بهبودی کامل.”

“یک نفر بارها آزمایش منفی داده و امروز از مرکز قرنطینه اوکلند آزاد می شود ، جایی که آنها پس از ورود به عنوان احتیاط منتقل شده بودند.

مک انلای گفت: “پس از آزمایش گسترده و اتمام وقت خود در انزوای مدیریت شده در کریستچرچ ، افسر بهداشتی کانتربری DHB راضی است که این افراد خطر بسیار کمی برای جامعه دارند.”

از اواخر ماه جاری میلادی ، پاکستان قرار است سه بازی T20I و دو تست را مقابل نیوزیلند بازی کند ، این سریال در 18 دسامبر در اوکلند آغاز خواهد شد.