وضعیت برای 9 تیم در رقابت های پلی آف چگونه است

لیگ برتر هند (IPL) وارد آخرین هفته مسابقات لیگ خود می شود و هیچ تیمی حضور در پلی آف را تایید نکرده است. در حالی که 9 مسابقه باقی مانده است، 9 تیم همچنان در رقابت ریاضی برای صعود به مرحله بعدی هستند. تنها تیم خارج از معادله دهلی کپیتالز است که توسط پنجاب کینگز از مسابقه آخر هفته کنار گذاشته شد.

IPL 2023: پوشش کامل | جدول امتیازات | برنامه زمانبندی | نتایج | کلاه نارنجی | کلاه بنفش

در اینجا خلاصه ای از نحوه چیدمان شرایط برای 9 تیم IPL است که می توانند به مرحله پلی آف راه یابند:

مقالات مرتبط

IPL

سناریوهای صلاحیت IPL: چگونه هر تیم در رقابت برای پلی آف ایستاده است

IPL

سناریوهای صلاحیت IPL: شرایط برای LSG، PBKS، SRH و DC در مسابقه پلی آف چگونه است.

گجرات تایتانز (12 مسابقه، 16 امتیاز)

بازی‌های باقی‌مانده: مقابل SRH (15 مه در احمدآباد)، مقابل RCB (21 می در بنگالورو)

GT مدتی است که در آستانه رزرو جایگاه پلی آف IPL بوده است، اما هنوز از نظر ریاضی آن را قطعی نکرده است. یک برد، حضور آنها در مرحله بعدی مسابقات را تایید می کند. نه فقط این، بلکه یک امتیاز بالای دو را نیز تضمین می کند که به آنها دو شانس برای فینال شدن IPL را می دهد.

با این حال، اگر آنها هر دو مسابقه را ببازند و نتایج در بازی‌های دیگر نامطلوب باشد، CSK و LSG می‌توانند GT را پشت سر بگذارند و چهار تیم – GT، MI، RCB و PBKS – می‌توانند در 16 امتیاز نبرد کنند. نرخ خالص اجرای گجرات (NRR) +0.761 به شانس آنها در این سناریو کمک می کند مگر اینکه متحمل ضررهای هنگفت شوند.

چنای سوپر کینگز (13 مسابقه، 15 امتیاز)

بازی‌های باقی‌مانده: مقابل DC (20 می در دهلی)

پس از شکست مقابل KKR، CSK هنوز در پلی آف نیست. پیروزی مقابل دهلی در روز شنبه در دهلی، آنها را با 17 امتیاز در رده چهارم جدول قرار خواهد داد. اما ممکن است برای یک پایان دو نفره کافی نباشد. DC که اکنون خارج از رقابت است، اگر CSK را شکست دهد و تیم های دیگر با بیش از 15 امتیاز به پایان برسند، می توانند پاپرهای پارتی بازی کنند. همانطور که اوضاع پیش می رود، پنج تیم می توانند با امتیاز 15 به پایان برسند. با این حال، حتی اگر CSK شکست بخورد، اگر نتایج کمک کند، آنها می توانند در رتبه سوم قرار بگیرند.

هندی های بمبئی (12 مسابقه، 14 امتیاز)

بازی‌های باقی‌مانده: مقابل LSG (16 می در لاکنو)، مقابل SRH (21 می در بمبئی)

MI در زمان مناسب در چارچوب ذهنی مناسب قرار دارند. بمبئی با چهار برد در پنج مسابقه در زمان مناسب در لیگ IPL به اوج خود می رسد. پیروزی بر LSG و SRH به آنها تضمین می‌کند که در رتبه دوم قرار بگیرند. یکی از این دو را برنده شوید و آنها به 16 امتیاز می‌رسند که می‌تواند آنها را در کشمکش بر سر تساوی بریک NRR ببیند یا بسته به نتایج سایر مسابقات نباشد. اگر آنها هر دو را ببازند، شانس سخت می شود زیرا سه تیم 14 امتیاز یا بیشتر خواهند داشت. و 14 امتیاز بمبئی، همراه با بدتر شدن NRR (-0.117)، باعث می شود که آنها با چهار تیم دیگر برای کسب رتبه آخر مبارزه کنند.

راجستان رویالز (13 مسابقه، 12 امتیاز)

بازی‌های باقی‌مانده: مقابل PBKS (19 می در دارمسالا)

رویال ها با 112 ران توسط RCB شکست خوردند و این به طور قابل توجهی به NRR آنها آسیب رسانده است، علاوه بر این، به طور بالقوه، روحیه آنها را نیز تخریب کرده است. NRR از +0.633+ به 0.140+ رسیده است. اگر پنجاب را شکست دهند و سایر نتایج به نفع آنها باشد، باز هم می توانند واجد شرایط باشند. بهترین سناریو برای RR این است که RCB، LSG و PBKS دو بازی آخر خود را ببازند، و اگر SRH حداقل یکی از مسابقات خود را مقابل GT و MI ببازد. در آن صورت، مقام چهارم شاهد نبرد بین RR و KKR خواهد بود که رویالز در NRR بهتر است.

لاکنو سوپر جاینتز (12 مسابقه، 13 امتیاز)

بازی‌های باقی‌مانده: مقابل MI (16 می در لاکنو)، مقابل KKR (20 می در کلکته)

LSG می تواند با پیروزی در دو بازی باقیمانده به پلی آف واجد شرایط شود، اما برای کمک به آنها باید به نتایج در جاهای دیگر تکیه کند. امکان دیگری وجود دارد که در آن GT، CSK، MI، RCB و PBKS همگی می توانند با امتیاز 16 به پایان برسند تا امیدهای LSG را از بین ببرند. اما باز هم، هر دو را برنده شوید و Lucknow Super Giants می تواند از این هرج و مرج جلوگیری کند.

رویال چلنجرز بنگلور (12 مسابقه، 12 امتیاز)

بازی‌های باقی‌مانده: مقابل SRH (18 مه در حیدرآباد)، مقابل GT (21 می در بنگالورو)

پیروزی بی‌نظیر RCB بر RR آنها را به رتبه پنجم جدول امتیازات IPL رسانده و به NRR آنها از -0.345 به 0.166 کمک کرده است. حتی اگر RCB در دو بازی باقیمانده خود پیروز شود، آنها از واجد شرایط بودن برای پلی آف IPL مطمئن نیستند. اما با پیروزی بر رویالز و بردهای بالقوه در دو مسابقه اخیر، RCB در موقعیت بهتری نسبت به MI و PBKS قرار خواهد گرفت که می توانند با 16 امتیاز به پایان برسند.

با این حال، اگر بنگلور یکی از دو بازی باقیمانده خود را ببازد تا در 14 امتیاز باقی بماند، برای ادامه راه خود به چندین نتیجه نیاز دارد. اگر به نتیجه برسد، برآمدگی عظیم NRR از پیروزی بر رویالز می تواند تعیین کننده باشد.

شوالیه سواران کلکته (13 مسابقه، 12 امتیاز)

بازی های باقی مانده: مقابل LSG (20 می در کلکته)

KKR با شکست دادن CSK یکشنبه شب خود را در این رقابت زنده نگه داشت. با این حال، آنها شانس کمی برای به پایان رساندن در جمع چهار تیم برتر تا پایان مسابقات یکشنبه شب آینده دارند. پیروزی مقابل LSG در باغ ادن در روز شنبه آنها را به امتیاز 14 می رساند. اما آنها برای پیشرفت به نتایج دیگری نیاز دارند. کلکته باید امیدوار باشد که بیش از سه تیم از 14 امتیاز فراتر نرود. اگر LSG دو مسابقه آخر خود را ببازد، و اگر RCB و PBKS حداقل یکی از بازی های باقی مانده خود را ببازند، ممکن است این اتفاق بیفتد. چهار تیم می توانند با 14 امتیاز برای جایگاه انفرادی رقابت کنند. در چنین حالتی، NRR وارد تصویر می شود. KKR روی -0.256 است و آنها فقط یک بازی برای بهبود آن دارند.

پنجاب کینگز (12 مسابقه، 12 امتیاز)

بازی‌های باقی‌مانده: مقابل DC (17 می در دارمسالا)، مقابل RR (19 می در دارمسالا)

PBKS یکی از شش تیمی است که می تواند این فصل را با 16 امتیاز به پایان برساند. برای این کار، آنها باید دهلی و رویالز را شکست دهند و این کار را با اختلاف بسیار خوبی انجام دهند. از بین شش تیمی که می توانند 16 امتیاز بیشتر کسب کنند، پنجاب بدترین NRR (-0.268) را دارد. در صورت شکست در یکی از دو مسابقه، می توانند به امتیاز 14 برسند که می تواند به نبردی چهارجانبه برای آخرین رده منجر شود.

سان رایزرز حیدرآباد (11 مسابقه، 8 امتیاز)

بازی‌های باقی‌مانده: مقابل GT (15 می در احمدآباد)، مقابل RCB (18 مه در حیدرآباد)، مقابل MI (21 می در بمبئی)

SRH از پایین در رده دوم قرار دارد و با سه بازی در پایان می تواند به 14 امتیاز برسد. این آنها را زنده نگه می دارد، اما آنها به LSG نیاز دارند تا در دو مسابقه باقیمانده خود پیروز شوند که GT، LSG و CSK با 14 امتیاز بیشتر و MI، PBKS و SRH همگی می توانند در 14 امتیاز باقی بمانند. با این حال، اگر LSG هر دو را از دست بدهد، مکان چهارم نبرد بین SRH، PBKS و KKR خواهد بود. در هر صورت، NRR وارد تصویر می شود. با آن، SunRisers باید بر حاشیه پیروزی‌های بالقوه خود تمرکز کنند، زیرا بدترین NRR را در حال حاضر دارند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود، اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام