پرتاب 3 امتیازی طولانی یانگ با 1.8 ثانیه باقی مانده، هاکس را از سلتیکس برد تا بازی 6 را مجبور کند.

تری یانگ 38 امتیاز به دست آورد و در فاصله 1.8 ثانیه مانده به پایان بازی، یک پرتاب سه امتیازی طولانی را از بالای دروازه به پایان رساند تا به آتلانتا هاکس میهمان کمک کند تا در یک بازگشت دیرهنگام، بوستون سلتیکس را با نتیجه 119-117 سه شنبه شب شکست دهد.

این پیروزی برتری بوستون را در سری دور اول پلی آف به 3-2 کاهش داد و تیم ها را برای بازی 6 در روز پنجشنبه به آتلانتا بازگرداند.

جان کالینز 22 امتیاز برای آتلانتا اضافه کرد، او بدون دژونت موری بازی کرد، او به دلیل ضربه زدن به ژدیمیناس پترایتیس با سینه داور در حین خروج از زمین پس از پایان بازی 4 یک بازی محروم شد.

جیلن براون 35 امتیاز و جیسون تاتوم 19 امتیاز برای سلتیکس به دست آوردند که در کوارتر چهارم با نتیجه 37 بر 25 پیش افتادند.

دریک وایت با نتیجه 117-116 سلتیکس را در 7.3 ثانیه باقی مانده جلو انداخت و آخرین توپ را برای هاکس به دست آورد. توپ در محوطه عقب به یانگ رسید و او در زمین جلویی دریبل زد و یک 29 فوتی براون را سرنگون کرد. هاکس در این بازی 19 پرتاب سه امتیازی زد.

سلتیکس پاس ورودی اولیه خود را شکست داد و در 0.5 ثانیه مانده به فرصت دیگر فرصت داشت، اما تلاش سه امتیازی کم رنگ تیتوم با پایان زمان فقط هوا را پیدا کرد.

براون که از شکستگی صورتش در اواخر فصل ریکاوری می‌کرد، در اکثر پیروزی‌های سلتیکس در بازی 4 نقاب زد و گفت که پس از برداشتن آن در یک شب 31 امتیازی، انرژی پیدا کرده است.

او دوباره آن را برای بازی 5 پوشید و همان شدت را حفظ کرد و با 23 امتیاز نیمه اول از همه گلزنان پیش افتاد و در 10 ضربه از 13 شوت اول خود به یکدیگر متصل شد.

بانچرو برنده تازه کار سال شد

پائولو بانچرو، مهاجم اورلاندو مجیک، از همان لحظه ای که در درفت سال گذشته به شماره 1 رسید، پیشتاز برنده شدن در مسابقه تازه کار سال شد.

و کسی او را نگرفت.

بانچرو سه شنبه شب به عنوان برنده قاطع جایزه برتر تازه کار برای این فصل اعلام شد، زیرا او تمام بازیکنان سال اول را در گلزنی رهبری کرد و به مجیک کمک کرد از 22 برد در فصل گذشته به باشگاهی با 34 برد ارتقا یابد که برای کسب امتیاز رقابت می کرد. اسکله بازی در این فصل

بازیکن سابق دوک میانگین 20 امتیاز در هر بازی کسب کرد. او 15 بازی حداقل 25 امتیازی و 40 بازی حداقل 20 امتیازی داشت که هر دو بیشترین امتیاز را در بین بازیکنان تازه کار در این فصل داشتند. و او چهار بار برنده جایزه تازه کار ماه شد، که هر یک از این اعلامیه‌ها فقط نشان می‌دهد که او از این رشته پیشی گرفته است.

او سومین بازیکنی بود که به عنوان یکی از اعضای مجیک برنده جایزه تازه کار سال شد و در سال 1993 به شکیل اونیل و در سال 2001 به مایک میلر – که نماینده بانچرو است – پیوست.

بانچرو 98 رای از 100 رای اول را از هیئت نویسندگان و پخش کنندگانی که لیگ را پوشش می دهند به دست آورد. جالن ویلیامز از اوکلاهما سیتی تاندر دوم شد و واکر کسلر از یوتا جاز سوم شد. کسلر دو رای مقام اول را به دست آورد که بانچرو نگرفت.