چرا ویکتور ویمبانیاما اتفاق بزرگ بعدی NBA است؟

این گزیده ای از The Buzzer است که خبرنامه ایمیل روزانه CBC Sports است. با اشتراک در اینجا از اتفاقات ورزشی مطلع شوید.

هشت روز پس از اینکه تیم NHL شیکاگو حق انتخاب کانر بیدار را به دست آورد، یک پدیده نوجوان دیگر که به عنوان یک استعداد نسلی تبلیغ می‌شود، در قرعه‌کشی امشب NBA در نظر گرفته شده است. جایزه بزرگ (و منظور ما بزرگ) ویکتور ویمبانیاما، پدیده ۱۹ ساله فرانسوی است که بسیاری او را بهترین بازیکن بسکتبال از زمان حرفه ای شدن لبرون جیمز در دو دهه پیش می نامند.

قد دقیق ویمبانیاما بعد از اینکه او در ترکیب پیش نویس شرکت نکرد چیزی شبیه به یک راز باقی مانده است. اما او بین 7 فوت 3 و 7 فوت 5 لیست شده است که او را به یکی از بلندقدترین بازیکنان NBA تبدیل می کند. مانند یک مرکز سنتی، قد ویمبانیاما (و طول بال های هشت فوتی) کابوس هایی را برای گلزنان حریف ایجاد می کند زیرا او می تواند ضربه های آنها را بدون ترک پاهایش مهار یا تغییر دهد.

با این حال، چیزی که واقعاً این مرد بزرگ را متمایز می کند، این است که او مانند یک گارد تهاجمی بازی می کند. ویمبانیاما می تواند توپ را کنترل کند، برای خود و هم تیمی هایش شوت ایجاد کند، از هر نقطه ای سه شوت بزند، ضربه های گام به گام بزند و دانک های هایلایت-قرن را پرتاب کند. کوین اوکانر از رینگر او را توصیف کرد: “کوین دورانت با رودی گوبرت رد شد” و به این معنی است که ویمبانیاما ترکیبی است بین یکی از غیرقابل توقف ترین گلزنان تاریخ NBA و سه بار بهترین بازیکن دفاعی سال.

https://www.youtube.com/watch?v=q6pF4mDftRA

ویمبانیاما مجموعه مهارت های فرازمینی خود را پاییز گذشته در لاس وگاس به نمایش گذاشت، جایی که باشگاه لیگ فرانسه او Metropolitans 92 یک جفت بازی نمایشگاهی را در برابر لیگ NBA G Ignite انجام داد – یک تیم توسعه‌دهنده با نگهبان اسکوت هندرسون، که انتظار می‌رود شماره 2 شود. در پیش نویس ویمبانیاما در بازی اول 37 امتیاز با 7 پرتاب 3 امتیازی و 5 شوت مهار شده به دست آورد و سپس زرادخانه کامل حرکات درون قوس خود را به کار گرفت تا در بازی بعدی 36 امتیاز را به ثمر برساند – همه اینها با فشار پیشاهنگان NBA، مدیران و بازیکنان که به او چشم دوخته بودند. از محوطه دادگاه

برخی از بزرگترین بازیکنان این ورزش به سختی می توانند آنچه را که می بینند باور کنند. دورانت، که ممکن است الهام بخش بازی Wembanyama در نظر گرفته شود، این نوجوان را “الهام بخش” نامید. استف کوری او را با یک شخصیت بازی ویدیویی مقایسه کرد. “او شبیه یک است [NBA] 2K ایجاد یک بازیکن… انعکاس نوع کد تقلب.” لبرون از موجودات افسانه ای استفاده کرد. “همه بوده اند [called] یک اسب شاخدار در چند سال گذشته، اما بیشتر شبیه یک بیگانه است. هیچ کس تا به حال کسی را به قد او ندیده است، مگر آنقدر روان و برازنده که روی زمین است.”

بهترین شانس برنده شدن در قرعه کشی ومبانیاما امشب متعلق به دیترویت پیستونز، هیوستون راکتس و سن آنتونیو اسپرز است که هر کدام 14 درصد شانس دارند پس از پایان با سه بدترین رکورد فصل عادی.

برخلاف نسخه NHL، هر تیمی در قرعه کشی پیش نویس NBA مجاز به برنده شدن انتخاب شماره 1 است. گروه 14 نفره شامل تورنتو رپتورز است که با 1 درصد کمترین احتمال را دارد. مطمئناً این یک شوت از راه دور است، اما تیم هایی در این محدوده هر از گاهی برنده لوتو می شوند. اخیراً، کلیولند در سال 2014 زمانی که حق انتخاب اندرو ویگینز کانادایی را برای اولین بار به دست آورد، تنها 1.6 درصد شانس داشت.

در حالی که ومبانیاما تا پاییز اولین بازی NBA خود را انجام نخواهد داد، ممکن است او را در جام جهانی بسکتبال تابستان امسال در آسیا ببینیم، جایی که فرانسه و کانادا در مرحله گروهی به مصاف هم خواهند رفت. اگرچه مشخص نیست که ومبانیاما در مسابقات شرکت کند، اما نشانه های خوبی وجود دارد: او در پاییز و زمستان گذشته در مسابقات مقدماتی اروپا بازی کرد و سرمربی تیم ملی فرانسه نیز اتفاقاً مربی ویمبانیاما در متروپولیتنز 92 است.

قرعه کشی پیش نویس امشب در ساعت 8 شب به وقت شرقی، درست قبل از بازی 1 فینال کنفرانس غرب بین دنور و لس آنجلس لیکرز برگزار می شود. فینال شرق، با حضور بوستون و میامی، چهارشنبه شب افتتاح می شود.

در دیگر اخبار NBA، فیلادلفیا 76رز امروز مربی داک ریورز را پس از شکست در بازی 7 سری دوم خود مقابل بوستون اخراج کرد.