چگونه رپتورز و بهترین بازیکن NBA کانادا در مسابقات پلی‌این جا می‌شوند

این گزیده ای از The Buzzer است که خبرنامه ایمیل روزانه CBC Sports است. با اشتراک در اینجا از اتفاقات ورزشی مطلع شوید.

این کاملاً پلی آف نیست، اما بسیار نزدیک است. در حالی که تیم های برتر لیگ برای شروع بازی های پلی آف سنتی این آخر هفته استراحت می کنند، هشت باشگاه دیگر برای شانس پیوستن به آنها از طریق مسابقات پلی آف NBA مبارزه خواهند کرد.

بازی امسال تنها تیم NBA کانادا (تورنتو رپتورز) و بهترین بازیکن NBA کانادا (شای گیلگیوس-الکساندر) را شامل می شود. در اینجا چیزی است که باید بدانید:

نحوه عملکرد Play-in:

شش نفر برتر پلی آف در هر کنفرانس قبلاً مشخص شده اند. تیم هایی که در جدول رده بندی فصل عادی در رتبه های هفتم تا دهم قرار گرفتند، اکنون برای رتبه های هفتم و هشتم پلی آف به رقابت خواهند پرداخت.

بازی با میزبانی تیم هفتمی از تیم هشتمی آغاز می شود. برنده آن بازی به عنوان شماره 7 به طور مستقیم به پلی آف صعود می کند. بازنده همچنان می تواند با شکست دادن برنده بازی فردا شب بین تیم های نهم و دهم به عنوان بازیکن شماره 8 وارد شود. این بدان معناست که تیم های هفتم و هشتم دو شانس برای پیروزی در یک بازی دارند تا به پلی آف راه پیدا کنند، در حالی که تیم های نهم و دهم باید دو بازی متوالی را ببرند تا رتبه پلی آف را کسب کنند.

بازی 7 بر 8 در هر کنفرانس امشب است، بازی 9 بر 10 فردا و دور پایانی بازی در جمعه برگزار می شود. براکت 16 تیمی پلی آف روز شنبه است.

مسابقه ها:

امشب:
(8) آتلانتا در (7) میامی – 7:30 بعد از ظهر به وقت شرقی
(8) مینه سوتا در (7) لس آنجلس لیکرز – 10 شب به وقت شرقی

چهار شنبه:
(10) شیکاگو در (9) تورنتو – 7 بعد از ظهر به وقت شرقی
(10) اوکلاهاما سیتی در (9) نیواورلئان – 9:30 شب به وقت شرقی

جمعه:
برنده شیکاگو/تورنتو در بازنده آتلانتا/میامی
برنده اوکلاهاما سیتی / نیواورلئان در بازنده مینه سوتا / لس آنجلس

دیدگاه رپتورز:

خبر خوب برای تورنتو (41-41 در فصل عادی) این است که بازی فردا شب مقابل شیکاگو (40-42) باید در خانه برگزار شود و در مقابل یکی از پرشورترین تماشاگران لیگ برگزار می شود. اما، اگر رپتورز از بولز بگذرد، به جاده می‌رود تا با حریفی خطرناک‌تر (و آرام‌تر) روبرو شود.

میامی (44-38) در این فصل به نتیجه نرسیده بود، اما جیمی باتلر، بام آدبایو، کایل لوری و هیت در فاصله یک برد تا رسیدن به فینال NBA سال گذشته بودند. آتلانتا (41-41) به نوعی درهم و برهم است، اما به نظر می رسد تری یانگ، تیزبردار هاکس، همیشه بازی خود را در فصل بعد افزایش می دهد. اگر رپتورز از دستکش پلی آف جان سالم به در ببرد، در دور اول پلی آف با جیانیس آنتتوکومپو و میلواکی باکس که رتبه اول را در اختیار دارد ملاقات خواهد کرد.

با این حال بیایید از خودمان جلو بزنیم. برای به دست آوردن یک مسابقه با هیت یا هاکس برای یک مقام در پلی آف، رپتورز باید یک تیم بولز به رهبری بال های پر امتیاز زک لاوین و دمار دروزان، ستاره سابق رپتورز را شکست دهد. بازیکن فعلی تورنتو، پاسکال سیاکام، سعی خواهد کرد مطمئن شود که این آخرین باری نیست که فرد وان‌ولیت و نیک نرس با رپتورز ظاهر می‌شوند. اولی می تواند تابستان امسال بازیکن آزاد شود، در حالی که دومی اشاره کرده است که دوران سرمربیگری او ممکن است به پایان برسد. اطلاعات بیشتر در مورد مسابقه رپتورز-بولز را اینجا بخوانید.

دیدگاه شای گیلجوس-الکساندر:

SGA اولین حضور خود در NBA All Star Game را در این فصل به دست آورد زیرا او به یک بازیکن واقعاً نخبه تبدیل شد. این گارد 24 ساله با کسب 31.4 امتیاز در هر بازی در رده چهارم NBA قرار گرفت و میانگین 5.5 پاس منجر به گل، 4.8 ریباند و 1.7 توپ ربایی (در رده پنجم لیگ قرار گرفت). اوکلاهاما سیتی (40-42) با هم تیمی کانادایی لو دورت که نزدیک به 14 امتیاز کسب کرده و اغلب از بهترین بازیکن محیطی تیم دیگر محافظت می کند، با 16 پیروزی خیره کننده نسبت به سال گذشته پیشرفت کرد و اولین جایگاه خود را پس از فصل از سال 2020 به دست آورد.

تاندر بی‌تجربه فردا شب مقابل نیواورلئان ضعیف است، تیمی که در ابتدای سال تقویمی در میان تیم‌های برتر لیگ قرار داشت، قبل از اینکه مصدومیت آنها را با نتیجه 42-40 به پایان رساند. زیون ویلیامز، بازیکن فرنچایز که اغلب آسیب دیده بود، از اوایل ژانویه به دلیل عارضه همسترینگ بد از میادین دور بوده و برای بازی در دسترس نخواهد بود. اما براندون اینگرام که 37 بازی را از دست داد، اکنون سالم است و به طور میانگین 24.7 امتیاز در هر بازی دارد.

مطالب دیگری که باید بدانید:

لیکرز خطرناک ترین تیم در بازی است. لبرون جیمز فوق ستاره سالخورده و آنتونی دیویس، دستیار شکننده‌اش، با پیروزی لس‌آنجلس در 9 پیروزی از 11 بازی اخیر خود، شاداب به نظر می‌رسند و لیکرز از زمانی که خود را از شر راسل وستبروک در ضرب‌الاجل معاملاتی خلاص کرده‌اند، دفاع بسیار بهتری بازی کرده‌اند. آنها برای هر دو نفر اول دنور یا ممفیس شماره 2 در صورتی که بازی را پشت سر بگذارند سخت خواهند بود.

لیکرز احتمالاً امشب این کار را در برابر یک تیم خود ویرانگر مینه سوتا انجام خواهد داد. تیمبرولوز، رودی گوبرت را برای بازی امشب به دلیل مشت زدن به یکی از هم تیمی هایش محروم کرد، در حالی که مهاجم جید مک دانیلز نیز پس از شکستن دست راستش هنگام مشت زدن به دیوار، از بازی خارج شد.

دالاس که به طور آشکار در بازی حضور ندارد، جایگاه خود را به OKC با از دست دادن 9 مورد از 11 بازی اخیر خود دور کرد. درعوض، آنها با بی شرمی وارد قرعه کشی پیش نویس شدند تا به سمت ویکتور ویمبانیاما، فوق العاده احتمالی، شلیک کنند.