چگونه یک تصمیم بالقوه بین WNBA، NBA یک “برد-برد” برای مربی بکی هامون است

هیچ پاسخ اشتباهی برای بکی هامون وجود ندارد.

اما به زودی ممکن است یک تصمیم سخت و تغییر دهنده زندگی وجود داشته باشد.

هامون، قهرمان WNBA و بهترین مربی سال با تیم لاس‌وگاس ایس، در ترکیبی قرار دارد تا سرمربی بعدی تورنتو رپتورز شود. Sportsnet روز سه شنبه گزارش داد که هامون به طور رسمی با این تیم مصاحبه نکرده است.

این حرکت او را به اولین زنی تبدیل می کند که سرمربی تمام وقت یک تیم بزرگ ورزشی مردان در آمریکای شمالی می شود. اما این به معنای ترک WNBA نیز خواهد بود، لیگی که محبوبیت آن در حال افزایش است و او 16 سال را به عنوان بازیکن در آن گذراند.

در یک کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته در مورد احتمالات NBA، هامون گفت: “در حال حاضر صحبت های زیادی شده است” و او “در این روند با هیچ تیمی فاصله زیادی ندارد.”

هامون گفت: “اگر این اتفاق بیفتد، اتفاق می افتد. اگر کسی من را می خواهد، می توانید بیایید و به من بگویید. شما می دانید کجا باید من را پیدا کنید.” “اما انرژی و تمرکز من 100 درصد در لاس وگاس Aces است. منظورم این است که من زیاد با نماینده ام تلفنی صحبت می کنم، اما همانطور که من [said] من اینجا فوق العاده، فوق العاده خوشحالم. من دوست دارم اینجا کار کنم.”

کایلا الکساندر، دو بار قهرمان المپیک کانادایی، دو سال را به عنوان هم تیمی هامون در سن آنتونیو استارز گذراند – این فرنچایز بعداً به لاس وگاس نقل مکان کرد – در سال‌های 2013 و 2014.

این بازیکن بومی میلتون، به CBC Sports گفت که خاطرات خوبی از بازی با هامون دارد و معتقد است که او یک مربی خوب NBA خواهد بود.

تراشه روی شانه اش

هامون همچنین هشت سال را به عنوان دستیار سرمربی افسانه ای سن آنتونیو اسپرز، گرگ پوپوویچ گذراند.

الکساندر گفت: “صرف نظر از تصمیم او، همه ما از آن سود خواهیم برد.” زیرا چه او مهارت‌ها و استعدادهای شگفت‌انگیز خود را به WNBA قرض دهد و به رشد لیگ ما کمک کند، یا اگر آن را به NBA قرض دهد و موانع را بشکند و همچنان الهام‌بخش باشد، برای همه ما یک برد-برد است.»

در این مرحله، هامون به رد شدن عادت کرده است. او یک پوینت گارد بدون درافت بود که شش بار تبدیل به ستاره WNBA شد. با این حال، در سال 2008، بیش از نیمی از راه حرفه ای خود، هامون، از راپید سیتی، SD، به اندازه ای که یک دعوت نامه آزمایشی برای تیم بسکتبال زنان المپیک ایالات متحده دریافت نکرد.

او در عوض در المپیک پکن برای کشوری که در خارج از کشور به عنوان یک شهروند روس در خارج از کشور بازی کرد، شرکت کرد و برنز گرفت.

اخیراً، او علیرغم مصاحبه‌های متعدد، از شغل سرمربی NBA کنار گذاشته شده است. و بنابراین او گفت مجله تایم اخیراً هنگام بررسی اینکه آیا WNBA را برای NBA ترک کند یا خیر، خوشحالی او از همه مهمتر است.

او گفت: “من دوست دارم اینجا باشم. دوست دارم دوباره به سمت زنان بازگردم. من به مهر تایید NBA نیازی ندارم.”

به طور خاص، هامون شیفته وضعیت فعلی خود به نظر می رسد.

او در کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته گفت: “من تیمم را دوست دارم. من واقعاً تیمم را دوست دارم و حضور آنها را دوست دارم که چگونه مردم هستند.” “آنها انسان های خوبی هستند.”

زن و مردی کنار هم در کنار زمین بسکتبال جمع شده اند.
هامون، سمت چپ، هشت سال را در کنار پوپوویچ در سن آنتونیو گذراند. (نیک واگنر/آسوشیتدپرس)

“بکی هامون می تواند مربیگری کند”

در سال 2018 مقاله تریبون بازیکنانپائو گاسول که زیر نظر هامون با اسپرز بازی می کرد، تضمین کرد که او سرمربی NBA شود.

گسول در طول یک تمرین پیک اند رول به یک ترفند خاص اشاره کرد که به عنوان نمونه ای از تخصص هامونز باقی ماند.

“بکی هامون می تواند مربیگری کند. من نمی گویم او می تواند مربیگری کند به خوبی. من نمی گویم او می تواند مربیگری کند برای رسیدن به اندازه کافی. من نمی گویم او می تواند مربیگری کند تقریبا در سطح مربیان مرد NBA. من می گویم: بکی هامون می تواند مربی بسکتبال NBA باشد. گسول نوشت: دوره.

به طور تصادفی، گسول تابستان امسال در کنار هامون و پوپویچ وارد تالار مشاهیر بسکتبال خواهد شد.

اخیرا، WNBA دو بازی هامون را به دلیل بدرفتاری با بازیکن Dearica Hamby در دوران بارداری خود به حالت تعلیق درآورد. هامبی گفت که از “نظرات منزجر کننده” هامون که قویاً این اتهامات را رد کرد، احساس “آسیب دیدگی” کرده است.

با این حال، این حادثه ممکن است ضربه ای به نامزدی هامون رپتورز باشد. از آنجایی که ارزشش را داشت، الکساندر از دوران خود با هامون که اولی تازه کار بود و دومی کهنه کار بود، به شدت صحبت کرد.

الکساندر گفت: “او یک رقیب در زمین بود. او شما را هل می دهد. او یک هم تیمی عالی بود. زمانی که در سن آنتونیو بودم احساس خوبی از او داشتم و برای او چیزی جز بهترین ها آرزو نمی کنم.”

تماشا | هامون Aces را به اولین عنوان WNBA هدایت می کند:

لاس وگاس ایس اولین عنوان WNBA را به دست آورد

لاس وگاس ایس در بازی چهارم کانکتیکات سان را با نتیجه 78-71 شکست داد و یکشنبه اولین عنوان WNBA را به دست آورد.

نوئل کویین، سرمربی سیاتل استورم که قهرمانی سال 2020 و دستیار اصلی تیم زنان کانادا را به دست آورد، موافقت کرد که یک پاسخ صحیح برای هامون وجود ندارد.

شگفت‌انگیز است که بکی همیشه در ترکیبی از مربیگری یا شغل در NBA است. این فقط به اخلاق کاری او اشاره می‌کند، این واقعیت که آنها می‌دانند و می‌دانند که او بیش از حد توانایی است. من این را برای ما به عنوان یک زن، به عنوان مربی دوست دارم و نمایندگی در آنجا مهم است.”

با این حال، کوین همچنین خاطرنشان کرد که ادامه مربیگری در WNBA برای زنان نیز مهم است. زنان در حال حاضر 14 پست از 24 پست سرمربی و جنرال موتورز در لیگ را تشکیل می دهند.

او گفت: “من عاشق جایگاهی هستم که در بسکتبال زنان در آن قرار داریم و می‌خواهم به رشدمان ادامه دهیم و بهتر شویم و مطمئن شویم که در رده بالای لیگ‌های جهان قرار داریم.”

در پایان، الکساندر گفت، هامون باید بهترین کار را برای خانواده خود انجام دهد.

او گفت: “من خودخواهانه، من می خواهم که او بتواند هر دو را انجام دهد. من دوست دارم که بتواند در W بماند، به بازپرداخت و رشد لیگی که او در ساخت آن کمک کرد، ادامه دهد.” در عین حال، فکر می‌کنم او شایسته این است که یکی از اولین سرمربی‌های زن در NBA باشد.

الکساندر به شوخی گفت: “اما اگر او این کار را می کرد، فکر نمی کنم زندگی داشته باشد.”