چگونه PBKS با وجود شکست مقابل دی سی می تواند به پلی آف برسد

شکست 15 ران پنجاب کینگز مقابل دهلی کپیتالز در روز چهارشنبه امیدهای آنها را در پلی آف که قبلاً چندان درخشان نبودند، از بین برد. با این حال، PBKS هنوز از نظر ریاضی در رقابت های پلی آف زنده هستند و سه نقطه هنوز برای تصاحب باقی مانده است. گجرات تایتانز، مدافع عنوان قهرمانی، تنها تیمی است که تاکنون به مرحله حذفی راه یافته است.

IPL 2023: پوشش کامل | جدول امتیازات | برنامه زمانبندی | نتایج | کلاه نارنجی | کلاه بنفش

با وجود شش بازی باقی مانده از مرحله لیگ IPL 2023، نگاهی به شانس های هر تیم و آنچه برای صعود به پلی آف نیاز دارند می اندازیم.

مقالات مرتبط

IPL

سناریوهای صلاحیت IPL: شرایط برای LSG، PBKS، SRH و DC در مسابقه پلی آف چگونه است.

IPL

PBKS در مقابل MI، IPL 2023: “ما باید آن گزینه ها را پیدا کنیم” – روهیت شارما نگران بولینگ سرخپوستان بمبئی است

چنای سوپر کینگز (13 مسابقه، 15 امتیاز، +0.381 NRR)

بازی باقی مانده: مقابل دی سی (20 می در دهلی)

CSK می تواند با پیروزی در آخرین بازی لیگ خود در برابر دهلی کپیتالز به پلی آف برسد و همچنین در صورت دستیابی به نرخ خالص بالاتر (NRR) نسبت به لاکنو سوپر جاینت که می تواند آنها را با 17 امتیاز مساوی کند، می تواند در رتبه دوم جدول قرار گیرد. در صورت شکست CSK به DC، آنها امیدوارند که بیش از دو نفر از LSG، RCB یا MI بهتر از آنها عمل نکنند.

Lucknow Super Giants (13 مسابقه، 15 امتیاز، +0.304 NRR)

بازی باقی مانده: مقابل KKR (20 می در کلکته)

این یک معادله ساده برای LSG است. مقابل KKR پیروز شوید و به پلی آف برسید. آنها همچنین می توانند در صورت شکست CSK به DC یا با وجود برد، در رتبه دو برتر قرار بگیرند. در صورت باخت LSG به KKR، آنها حداقل به دو CSK، MI و RCB نیاز دارند تا از امتیاز 15 عبور نکنند.

هندی های بمبئی (13 مسابقه، 14 امتیاز، -0.128 NRR)

بازی باقی مانده: مقابل SRH (21 مه در بمبئی)

شکست مقابل LSG شانس سرخپوستان بمبئی را کاهش داد اما باخت PBKS به DC امید آنها را تقویت کرد. با این حال، آنها هنوز هم می توانند با وجود شکست سان رایزرز حیدرآباد حذف شوند. اگر CSK و LSG در آخرین بازی های خود پیروز شوند و رویال چلنجرز بنگلور در دو بازی آخر خود پیروز شود، MI به احتمال زیاد در مسابقه NRR مغلوب RCB خواهد شد. در حال حاضر RCB دارای NRR +0.166 و MI دارای NRR 0.128- است. MI امیدوار است که SRH را شکست دهد و به امتیاز 16 برسد و بیش از دو CSK، LSG و RCB برای پیروزی در آخرین مسابقات مربوطه خود نباشد. اگر MI آخرین مسابقه خود را ببازد، آنگاه امیدوارند که RCB حداقل یکی از بازی های آینده خود را ببازد و NNR بهتری از آنها نداشته باشد.

رویال چلنجرز بنگلور (12 مسابقه، 12 امتیاز، +0.166 NRR)

بازی‌های باقی‌مانده: مقابل SRH (18 مه در حیدرآباد)، مقابل GT (21 می در بنگالورو)

RCB در آخرین بازی خود راجستان رویالز را با 112 ران شکست داد تا NRR خود را از -0.345 به +0.166 برساند. اگر آنها در دو بازی آخر خود پیروز شوند، باید جواز حضور در پلی آف را کسب کنند. اگر آنها یکی را ببازند، به MI نیاز دارند تا آخرین مسابقه خود را نیز ببازند. در چنین حالتی، RCB دارای یک لبه نسبت به MI با NRR مثبت خود است.

راجستان رویالز (13 مسابقه، 12 امتیاز، +0.140 NRR)

بازی باقی مانده: مقابل PBKS (19 می در دارمسالا)

RR فقط می تواند به 14 امتیاز برسد و CSK و LSG در حال حاضر از آنها جلوتر هستند. در چنین حالتی، RR باید PBKS را در آخرین بازی خود شکست دهد و به MI نیاز دارد تا آخرین مسابقه خود را ببازد، RCB حداقل یکی از دو بازی آخر خود را ببازد تا شانسی برای کسب امتیاز داشته باشد. در پایان، اگر هر سه تیم با 14 امتیاز به پایان برسند، NRR نقش مهمی در تصمیم‌گیری برای جواز بازی خواهد داشت.

کلکته نایت سواران (13 مسابقه، 12 امتیاز، -0.256 NRR)

بازی باقی مانده: مقابل LSG (20 می در کلکته)

KKR همچنین فقط می تواند به 14 امتیاز برسد که به این معنی است که آنها نمی خواهند MI و RCB بیشتر از همان تعداد امتیاز بگیرند. CSK و LSG هر کدام با 15 امتیاز از آنها جلوتر هستند در حالی که GT به پلی آف رسیده است. در صورتی که MI به SRH ببازد و RCB نتواند یکی از دو بازی آخر خود را برنده شود، KKR تنها با کسب رتبه چهارم برای مبارزه، در رقابت خواهد بود. اگر تیم ها در 14 امتیاز گیر کنند، NRR به عامل تعیین کننده تبدیل می شود.

پنجاب کینگز (13 مسابقه، 12 امتیاز، -0.308 NRR)

بازی‌های باقی‌مانده: مقابل RR (19 مه در دارمسالا)

با شکست مقابل DC، امیدهای PBKS به صلاحیت و همچنین NRR آنها از بین رفته است. حالا آنها فقط می توانند امیدوار باشند که RR را شکست دهند و به امتیاز 14 برسند. در این صورت آنها نمی خواهند RCB و KKR به امتیاز 14 برسند. همچنین، آنها می خواهند MI به SRH ببازد. در صورت تساوی در امتیاز، NRR عامل تعیین کننده خواهد بود و PBKS در حال حاضر در آن جبهه قوی نیست.

دهلی کپیتالز و سان رایزرز حیدرآباد در حال حاضر از رقابت های پلی آف خارج شده اند.

تمام آخرین اخبار، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود، اخبار هند و اخبار سرگرمی را اینجا بخوانید. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام