چین فوتبالیست کره جنوبی را به اتهام تبانی بازی بازداشت کرد

چین فوتبالیست کره جنوبی را به اتهام تبانی بازی بازداشت کرد

فوتبال فوتبال – جام جهانی فوتبال قطر 2022 – مرحله یک هشتم نهایی – برزیل مقابل کره جنوبی – استادیوم 974، دوحه، قطر – 5 دسامبر 2022 رافینیا برزیل در حال بازی با سون جون هو از کره جنوبی رویترز/پدرو نونس

وزارت خارجه چین روز سه شنبه تایید کرد که یک فوتبالیست کره جنوبی را در ارتباط با پرونده رشوه بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش ها، سون جون هو 31 ساله پس از دستگیری روز جمعه از فرودگاه شانگهای در حال حاضر در استان لیائونینگ در شمال شرق چین در بازداشت پلیس است.

این دستگیری در بحبوحه تلاش هماهنگ مقامات چینی برای سرکوب فساد و تبانی در صنعت فوتبال این کشور صورت گرفت.

قرار است دیپلمات های کره جنوبی با سون ملاقات کنند تا اتهامات خاصی را که او با آن مواجه است، بررسی کنند.

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که سفارت این کشور در چین به سون کمک کنسولی ارائه می دهد، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

در ماه های اخیر، چین چندین مقام فوتبال را به اتهام رفتار نادرست بازداشت کرده است.

سون در سال 2021 به استان شاندونگ چین نقل مکان کرد، جایی که به عنوان هافبک برای شاندونگ تایشان بازی کرد، تیمی که در آن سال در لیگ فوتبال چین پیروز شد.

شایان ذکر است، مروان فلینی، هافبک سابق منچستریونایتد و اورتون، هم تیمی های فعلی او هستند.

سون در 20 بازی بین‌المللی از کشور خود، از جمله جام جهانی فوتبال که سال گذشته برگزار شد، نماینده کشورش بوده است.

اتحادیه فوتبال کره (KFA) تلاش خود را برای دریافت توضیح از شاندونگ تایشان ابراز کرده است، اما هنوز پاسخی از باشگاه در مورد بازداشت سون جون هو دریافت نکرده است.

چشم انداز فوتبال چین مدت هاست که با اتهامات رشوه خواری و تبانی بازی مواجه شده است و دستگیری های اخیر چهره های سرشناس فوتبال ضربه مهمی به آرزوهای فوتبال این کشور وارد کرده است.

در ماه فوریه، درست زمانی که ورزشگاه ها به دنبال قرنطینه های مرتبط با کووید شروع به بازگشایی کردند، چن ژیوآن، رئیس اتحادیه فوتبال چین، به ظن «نقض جدی نظم و انضباط و قانون» بازداشت شد.

این چهارمین مورد شناخته شده ای بود که یک مقام ارشد فوتبال در مدت کمتر از سه ماه مورد بازجویی قرار گرفت.

علاوه بر این، در نوامبر گذشته، لی تی، مربی سابق ملی و یکی از برجسته‌ترین فوتبالیست‌های چین نیز به دلیل «نقض جدی قانون» مورد تحقیق قرار گرفت.

موضوع تبانی نیز در فوتبال کره جنوبی جنجال به پا کرده است. در تحولات اخیر، کل هیئت اجرایی اتحادیه فوتبال کره پس از تلاش برای عفو حدود 100 نفر که به دلیل دست داشتن در تبانی بازی و سایر تخلفات از این ورزش محروم شده بودند، استعفا دادند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام