کابل Hdmi چیست و کابل و پورت HDMI چه مزایا و ویژگی هایی دارد؟

طبق چیزی که همه انتظارش را داشتند، ایکس باکس سری ایکس در طی سال گذشته هیچ مشکلی در اجرای بازیهای قدیمی و جدید نداشته و تا به امروز تقریباََ تمامی بازیها با نرخ فریم ۶۰ و حتی بالاتر روی این کنسول بدون هیچ مشکلی اجرا شدهاند. حتی اگر تلویزیون جدید شما HDR یا 4K باشد، مادامی که از کابل با بلندی زیر دو متر استفاده میکنید، هر کابل پرسرعتی میتواند جوابگوی نیاز شما باشد. در صورتی که تلویزیون و پلیر یا کنسول بازی از طریق این پورت به هم متصل شده باشند، میتوان از طریق یک ریموت دستگاه دیگر را هم کنترل کرد. زیرا از لحاظ کیفیت دارای بهترین کیفیت است و این نوع اتصال صدا و تصویر را با هم انتقال میدهد که البته کامپیوترها ی معمولی این نوع اتصال را به هیچ عنوان پشتیبانی نمیکنند و این نوع اتصال مخصوص کامپیوترها و پخش کنندههای است که برای اتصال به تلویزیون طراحی شده اند. اگر تلویزیون و گوشی شما محصولی از برند سامسونگ است، بهترین روش وصل کردن گوشی به تلویزیون مربوط به استفاده از اپلیکیشن Smart View میشود. این یعنی مثلا شما 4K HDR ارسال کنید و تلویزیون آن را 4K HDR تشخیص دهد.

تنها راه شناسایی کابل مناسب تست کردن آن است.خبر خوب این است که اگر کابلی کار کند یعنی جواب داده است. پاسخ در واقع ساده است، کابلی که فیلم را نمایش می دهد؛ یعنی اگر آن کابل ارزان قیمتی که در پمپ بنزین خریداری کرده اید و به شما امکان می دهد تصویر DVR خود را روی مانیتور Full HD بگیرید، کابل دیگری که هزینه بسیار بیشتری دارد، یک تصویر بهتر ارائه نمی دهد. کارشناسان عقیده دارند که در آینده بسیاری از دوربین های عکاسی و فیلمبرداری دیجیتال تولید شده توسط کمپانیهای مختلف به HDMI مجهز شوند و برای نمایش تصاویر تهیه شده بر روی مونیتورها و تلویزیونها از این تکنولوژی استفاده کنند. هیچ دستگاهی از این قابلیت استفاده نکرده و احتمالا نخواهد کرد.اگر قرار است از کابل HDMI برای مدتهای طولانی استفاده کنید، مدل اکتیو آنها را تهیه کنید. شما میتوانید ویدیوهای 4K را بدون کم حجم شدن آنها و با پهنای باند 48 گیگابیت بر ثانیه منقل کنید. از طرفی قرار نیست همه افراد دیدگاه یکسان با شما داشته باشند.9. با این حال ، به دلیل رعایت نکردن همه ظرافت ها در طول تولید ، ممکن است برخی تحریفات ظاهر شود. اگر به جزئیات دقت کنید میبینید که تریپ لایت گارانتی مادمالعمر دارد؛ اما طول این کابل کمتر از یک متر است.

کابل های اچ دی ام ای محدودیت تعیین شده خاصی در زمینه طول خود ندارند ولی معمولا نمی توانید آن ها را با طول بیش از ۱۵ متر پیدا کنید. درست همانطور که از نام آنها پیدا است، وضوح افقی 4K نزدیک به 4 هزار (به طور دقیق 3840) و وضوح افقی 8K نزدیک به 8 هزار (به طور دقیق 7680) است. این نوع از انواع کابل HDMI مناسب استفادههای خانگی و مناسب برای تلویزیون و پخشکنندههایی است که کیفیت تصویر آنها بالاتر از 1080p نمیرود. اگر تلویزیونتان از این ویژگی پشتیبانی کند، برای برقراری ارتباط بین گوشی و تلویزیون نیاز به هیچ قطعه سخت افزاری دیگری نخواهید داشت. می توانید از ارتباط دستگاه هایی استفاده کنید که شرایط خاصی را برای وضوح محتوا تحمیل نمی کنند. کابلهای اکتیو برای عملکرد بهتر کمی برق از منبع ارسال محتوا میگیرند. در حالی که تضمینی برای عملکرد کابلهای معمولی بلند وجود ندارد، کابلهای اکتیو در تمام شرایط عملکرد خوبی ارائه میدهند.در پایان، اگر قصد دارید کابل اچدیامآی را در داخل دیوار کار بگذارید، حتما مدل مخصوص این کار را تهیه کنید. در واقع در گام نخست دو کابل شبکه حداکثر 30 متری تهیه کرده و سپس با بهره گرفتن از آچار سوکت زن شبکه کابل شبکه را سوکت زنی نمایید.

اگر مطمئن شدید که کابل اچدیامآی فعلی قابلیت لازم را ندارد یا دوست دارید همراه تلویزیون جدید کابل جدید تهیه کنید، میتوانید برای خرید کابل جدید، پیشنهادهای زیر را در نظر بگیرید.گزینههای ارزانتری از آنچه که در زیر فهرست شده است وجود دارد؛ اما کابلهای معرفیشده از شرکتهای خوشنامی هستند که در بررسیها مثبت ارزیابی شدهاند و سالها در زمینهی تولید کابل اچدیامآی فعالیت داشتهاند.این کابلها دارای قابلیت انتقال محتوای 4K و HDR نیز هستند. کابل اچ دی ام آی، در تکنولوژی امروزه کاربرد فراوانی دارد و در دستگاه های دیجیتال مانند تلویزیون با درجه وضوح بیشتر، دوربین های فیلم برداری پیشرفته به کار می رود. یکی از این روشها میراکست (Miracast) نام دارد. و برای از بین بردن شک و تردید خریداران ، توجه داریم که HDMI در مقایسه با DVI اندازه کمتری کابل hdmi خرید دارد. کابل های اچ دی ام ای یا HDMI (High-Definition Multimedia Interface) رابط چند رسانه ای است که می تواند تصاویر و فیلم های شما را با کیفیت بالا انتقال دهد.