کارملو آنتونی پس از 19 سال فعالیت حرفه ای، عنوان NCAA، 3 طلای المپیک از NBA بازنشسته شد.

کارملو آنتونی، مهاجم ستاره ای که سیراکیوز را به قهرمانی در NCAA در فصل تنهایی خود رساند و 19 سال را در NBA سپری کرد، روز دوشنبه اعلام بازنشستگی کرد.

آنتونی که در این فصل در NBA حضور نداشت، به عنوان گلزن شماره 9 تاریخ لیگ بازنشسته شد.

فقط لبرون جیمز، کریم عبدالجبار، کارل مالون، کوبی برایانت، مایکل جردن، دیرک نویتزکی، ویلت چمبرلین و شکیل اونیل بیشتر از آنتونی به ثمر رساندند – که دوران حرفه ای خود را با 28289 امتیاز به پایان رساند.

آنتونی در یک پیام ویدئویی که تصمیم خود را اعلام کرد، گفت: «اکنون زمان آن رسیده است که با بازی‌ای که به من هدف و غرور بخشید خداحافظی کنم.»

میراث آنتونی مدت‌ها امن بوده است: او پس از انتخاب به عنوان یکی از 75 بازیکن برتر تاریخ NBA، 10 بار قهرمان ستاره‌ها، قهرمان گل‌زنان گذشته و شش بار انتخاب شده در لیگ NBA، روزهای بازی خود را به پایان می‌رساند.

و در حالی که او هرگز به فینال NBA نرسید – او فقط یک بار در فینال کنفرانس بازی کرد، با دنور مقابل قهرمان نهایی لس آنجلس لیکرز در سال 2009 – آنتونی همچنین می دانست که قهرمان شدن چگونه است.

او در سال 2003 وقتی سیراکیوز را به قهرمانی ملی رساند، برجسته‌ترین بازیکن فینال چهار بود و به بسکتبال ایالات متحده کمک کرد تا سه بار طلای المپیک را کسب کند – در پکن در سال 2008، در لندن در سال 2012 و در ریودوژانیرو در سال 2016.

آنتونی در 31 بازی در 4 بازی در المپیک بازی کرده است که بیشترین تعداد از بازیکنان مردان ایالات متحده است. 37 امتیاز آنتونی مقابل نیجریه در بازی‌های 2012، رکورد مردان بسکتبال ایالات متحده در المپیک است، همچنین 10 گل 3 امتیازی او از آن بازی و تلاش 13 بر 13 او از خط خطا مقابل آرژانتین در سال 2008، رکورد مردان بسکتبال ایالات متحده در المپیک است.

“یکی از بزرگان NBA در تمام دوران”

آدام سیلور، کمیسر NBA گفت: «کارملو آنتونی یکی از بازیکنان و سفیران بزرگ NBA در تمام دوران است. ما به او به خاطر 19 سال زندگی حرفه ای فوق العاده تبریک می گوییم و مشتاقانه منتظر دیدن او در تالار مشاهیر هستیم.

آنتونی حداقل برای چند ماه دیگر بخشی از بسکتبال بین المللی باقی خواهد ماند. آنتونی یکی از سفیران جام جهانی بسکتبال، بزرگترین رویداد فیبا است که تابستان امسال در فیلیپین، ژاپن و اندونزی برگزار می شود.

آنتونی گفت: روزهایی را به یاد می آورم که چیزی نداشتم، فقط یک توپ در زمین و رویای چیزی بیشتر. “اما بسکتبال خروجی من بود. هدف من قوی بود، جوامعم، شهرهایی که با افتخار نمایندگی می‌کردم و هوادارانی که در این راه از من حمایت کردند. من برای همیشه از آن افراد و مکان‌ها سپاسگزارم زیرا آنها من را کارملو آنتونی ساختند.”

آنتونی در سال 2003 توسط دنور به عنوان شماره 3 پیش نویس شد، بخشی از کلاس پر ستاره که شامل جیمز در شماره 1، تالار مشاهیر کریس بوش در شماره 4، و به زودی تالار مشاهیر دواین وید – او بود. به طور رسمی در تابستان امسال ثبت می شود – در شماره 5.

آنتونی به زودی در تالار مشاهیر به آنها خواهد پیوست. او در 19 فصل خود به طور میانگین 22.5 امتیاز کسب کرد و بخش عمده ای از آن سال ها را با دنور و نیویورک نیکس گذراند. آنتونی مدت‌هاست که در مورد دوران خود با نیکس و اینکه بازی در مدیسون اسکوئر گاردن چه حسی داشت، به خصوص در کودکی که در بروکلین به دنیا آمده بود، هیجان زده بود.

آنتونی در سال 2014 گفت: «باغ».

آنتونی همچنین در پورتلند، اوکلاهما سیتی، هیوستون بازی کرد و فصل گذشته به دوران حرفه ای خود در لیکرز پایان داد. او امسال بدون امضا رفت و حالا بازنشستگی اش رسمی است.

او در سخنرانی دوران بازنشستگی خود گفت که مشتاق تماشای پیشرفت پسرش کیان، یک نگهبان تیراندازی دبیرستانی است.

آنتونی گفت: «مردم می پرسند که من معتقدم میراث من چیست؟ “این شاهکارهای من در زمین نیست که به ذهن می رسد، همه جوایز یا تمجیدها. زیرا داستان من همیشه بیشتر از بسکتبال بوده است. میراث من، پسرم… من برای همیشه از طریق تو ادامه خواهم داد. زمان تو فرا رسیده است. برای حمل این مشعل.”