کانادایی ها نقش بزرگی در پلی آف NBA ایفا می کنند

این گزیده ای از The Buzzer است که خبرنامه ایمیل روزانه CBC Sports است. با اشتراک در اینجا از اتفاقات ورزشی مطلع شوید.

اگرچه بهترین ستاره بسکتبال کشور و یک بازیکن خوب در هفته گذشته با شکست شای گیلجوس-الکساندر و لو دورت در بازی اوکلاهما سیتی تاندر در مینه سوتا حذف شد، شش کانادایی هنوز در پلی آف NBA زنده هستند. در اینجا نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم، با تمرکز بر چهار بازیگر بزرگ‌ترین نقش‌ها:

جمال موری (دنور ناگتس)

این گارد 26 ساله پس از اینکه دو فصل گذشته خود به دلیل مصدومیت ویرانگر زانو ویران شد، یکشنبه شب به طور قاطع به پلی آف بازگشت. موری 24 امتیاز بازی را به دست آورد و 8 پاس گل داد.

این اولین حضور موری پس از فصل بعد از عملکرد او در حباب 2020 بود، جایی که او یک جفت بازی 50 امتیازی و دو بازی دیگر با حداقل 40 امتیاز داشت تا به دنور کمک کند تا به چهار تیم نهایی برسد. با توجه به اینکه موری، نیکولا جوکیچ، مرد بزرگ سالم و غیرقابل مقایسه ای در رقابت برای سومین جایزه متوالی MVP خود به نظر می رسد، ناگتس می تواند امسال تا پایان راه برود.

در میان تیمبرولوزهایی که در راه موری و جوکیک ایستاده اند، نیکیل الکساندر واکر کانادایی است. او در بازی روز جمعه مقابل گیلگیوس-الکساندر و تاندر به ترکیب اصلی صعود کرد و با 12 امتیاز و 6 پاس منجر به حذف پسر عمویش پاسخ داد. الکساندر واکر نیز بازی 1 مقابل دنور را آغاز کرد و هفت امتیاز داشت.

اندرو ویگینز (گلدن استیت وریرز)

ویگینز با استعداد فوق العاده، به طرز قابل تحسینی خودخواه، اما تا حدودی متفکر، پس از اینکه در درفت سال 2014 در رده اول قرار گرفت، توسط مینه سوتا به عنوان یک بازیکن فرنچایز انتخاب شد. جنگجویان باهوش‌تر، ویگینز را پس از معامله برای استف کوری در سال 2020، بخشی از بازیگران مکمل استف کری کردند و این کانادایی در پلی آف سال گذشته در این نقش شکوفا شد. جدا از کری، ویگینز مسلماً بزرگترین دلیلی بود که گلدن استیت چهارمین قهرمانی خود را در هشت سال گذشته به دست آورد و وریرز با تمدید قرارداد 4 ساله و 109 میلیون دلاری به او پاداش داد.

اما روزهای خوب برای ویگینز در اواسط فوریه به پایان رسید، زمانی که او از تیم مرخصی گرفت (به دلیل اینکه پدرش با یک مشکل جدی سلامتی روبرو بود) که تا پایان فصل عادی طول کشید. به دلیل زنگ زدگی او، واریرز نفر ششم، ویگینز را در بازی افتتاحیه پلی آف مقابل شماره 3 ساکرامنتو از روی نیمکت آورد و ممکن است این بازی برای آنها به قیمت تمام شده باشد زیرا کینگز غافلگیرکننده در اولین حضور خود در پلی آف موفق شد با نتیجه 126-123 بازی هیجانی را برد. 17 سال. ویگینز شب گذشته برای بازی دوم به ترکیب اصلی بازگشت و 22 گل به ثمر رساند، اما گلدن استیت باز هم شکست خورد.

فرار طرفداران هذیان‌آمیز ساکرامنتو باید به قهرمانان در بازگشت به خانه برای بازی 3 این مجموعه بسیار سرگرم‌کننده کمک کنند. اما آنها در خطر غرق شدن توسط یک تیم جوانتر و گرسنه تر Kings هستند که شامل نگهبان کانادایی Trey Lyles است. پس از به دست آوردن میانگین 7.6 امتیاز از روی نیمکت در این فصل، لایلز در پیروزی بازی اول مقابل گلدن استیت، 16 امتیاز کسب کرد و سپس در برد دیشب یک تخم غاز به دست آورد.

آر جی بارت (نیویورک نیکس)

اکنون در چهارمین فصل حرفه ای خود پس از سوم شدن مجموع در درفت 2019، هنوز مشخص نیست که بارت چه خواهد شد. وینینگ 22 ساله در این فصل میانگین 19.6 امتیاز کسب کرد، اما این میزان نسبت به سال قبل اندکی کاهش یافته است و او همچنان یک شوتزن ناقص و مدافع مشکوک برای مردی است که به زودی 26 میلیون دلار در سال دستمزد دریافت خواهد کرد.

هواداران نیویورک به طور بدنامی نسبت به بازیکنان با استعدادی که به قراردادهای بزرگ پایبند نیستند، نمی بخشند، به خصوص اگر در پلی آف کوتاه بیایند. بنابراین، بارت پس از کسب تنها هفت امتیاز در تیراندازی 2 از 12 در بازی 1 در کلیولند، می تواند روی صندلی داغ باشد. پیروزی 101-97 نیویورک ممکن است فعلاً منتقدان را دور نگه داشته باشد، اما بارت باید بیشتر تلاش کند تا آنها را در بازی 2 امشب ساکت کند.

دیلون بروکس (ممفیس گریزلیز)

تیم ممفیس که علیرغم محرومیت هشت بازی ستاره جا مورانت به دلیل زدن اسلحه در اینستاگرام، رتبه دوم غرب را از آن خود کرد، در این فصل میانگین 14.3 امتیاز و حریفان بی‌شماری را به دست آورد. فهرست دشمنان برجسته بروکس شامل ستاره‌های Warriors، دریموند گرین و کلی تامپسون، دونوان میچل از کلیولند و اکنون لبرون جیمز است که بروکس گفت که او بدش نمی‌آید که در دور اول بازی کند.

بروکس به آرزویش رسید، اما لبرون با 21 امتیاز و 11 ریباند در بازی 1 لیکرز در پیروزی روز یکشنبه دست زد. بروکس 15 امتیاز ناکارآمد و چهار تخته برای ممفیس داشت که به دلیل آسیب دیدگی دست که او را به تنها 18 امتیاز در بازی افتتاحیه محدود کرد، از وضعیت مورانت برای بازی 2 مطمئن نیست. گریزلیز از زمانی که در ماه گذشته دچار پارگی آشیل در پایان فصل شد، براندون کلارک مهاجم کانادایی (10 امتیاز در هر بازی) را در اختیار نداشت.