کشتی گیران غیر معترض خواستار از سرگیری اردوی ملی شدند

کشتی گیران غیر معترض خواستار از سرگیری اردوی ملی شدند: «دو ماه دیگر به آزمون بازی های آسیایی باقی مانده است»

تصویر فایل نرسینگ یاداو. گتی ایماژ

کشتی گیرانی که در اعتراض به بریج بوشان شاران سینگ، رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) حضور ندارند، خواستار از سرگیری اردوی ملی برای آمادگی برای بازی های آسیایی شدند. در حال حاضر هیچ اردوی ملی وجود ندارد زیرا کشتی گیران برتر هند از جمله ساکشی مالیک دارنده مدال المپیک، باجرانگ پونیا و وینش فوگات دارنده مدال قهرمانی جهان علیه بریج بوشان در Jantar Mantar در دهلی نو اعتراض می کنند.

رئیس WFI به آزار جنسی متهم شده است و دو FIR علیه او ثبت شده است.

کشتی گیران معترض خواستار برکناری بریج بوشان از سمت خود و دستگیری وی شده اند.

بریج بوشان شاران سینگ، رئیس سابق WFI نشان می‌دهد که در پرونده آزار جنسی بدون دعوا کنار نمی‌رود.

اعتراض کشتی گیر: باجرانگ پونیا ادعا می کند که پلیس دهلی برق جانتار مانتار را قطع کرده است.

بخوانید: گسترش اعتراض مانند شاهین باغ، هدف من نیستم، BJP: بریج بوشان

در میان اعتراضات، کشتی گیران غیر معترض از اداره ورزش هند (SAI) خواسته اند تا مراکز خود را برای آنها بازگشایی کند.

اردوی ملی مردان برای کشتی گیران آزاد و یونانی در مرکز ورزش هند در باهالگره (سونپات) برگزار می شود در حالی که اردوی زنان در لاکنو برگزار می شود.

اردوی ملی 19 فروردین یک روز مانده به مسابقات قهرمانی آسیا در آستانه قزاقستان تعطیل شد و هنوز از سر گرفته نشده است.

بیش از 300 کشتی گیر در 10 رده وزنی – بزرگسالان، جوانان، کادت ها و زیر 15 سال – در مرکز SAI در Sonepat تمرین می کنند در حالی که مرکز Lucknow بیش از 100 کشتی گیر زن را در خود جای می دهد.

“من شرکای اسپارینگ مناسبی برای تمرین ندارم. باید در اردوی ملی باشیم. تنها دو ماه دیگر به مرحله آزمایشی بازی های آسیایی باقی مانده است. SAI باید اردوگاه را دوباره راه اندازی کند. نارسینگ پنچام یاداو به PTI از بمبئی گفت چرا کشتی گیران نوجوان باید رنج ببرند.

حدود 25 کشتی گیر در آنجا تمرین می کنم و بیشتر آنها در رده سنی نوجوانان هستند. بنابراین بدیهی است که من شرکای آموزشی مناسبی ندارم. آنها بی تجربه هستند. زمان زیادی به بازی های آسیایی باقی نمانده و پس از آن مسابقات قهرمانی جهان نیز برنامه ریزی شده است. دارنده مدال نقره قهرمانی کشور گفت: اردوی ملی باید دوباره شروع شود.

بخوانید: جدول زمانی اعتراض کشتی گیران

نارسینگ در پاسخ به سوالی در مورد اعتراض تداوم کشتی گیران برتر گفت: «من حقیقت را نمی دانم. اگر چنین چیزی (آزار جنسی) اتفاق افتاده باشد، اشتباه است.»

ساندیپ دشوال که در دسته 82 کیلوگرم به سبک یونانی روم رقابت می کند نیز گفت که از زمان تعطیلی اردوی ملی برای او سخت بوده است.

من از زمانی که کمپ بسته شده در روهتک هستم. واقعا سخته Jor nahi ho pa raha (آموزش تشک به یک مسئله بزرگ تبدیل شده است). من نیز چندین بار با مربیان صحبت کرده ام اما هیچکس نمی داند چرا اردوی ملی از سر گرفته نمی شود.

هارگوبیند سینگ، مربی ملی یونان روم نیز بی خبر به نظر می رسید.

من چندین بار با مقامات SAI صحبت کرده ام اما پاسخ قطعی دریافت نکرده ام. زمان زیادی از مسابقات قهرمانی آسیا در آستانه (9 تا 14 آوریل) می گذرد. هارگوبیند گفت تا این زمان اردو باید از سر گرفته می شد.

او افزود: «این یک سال بازی‌های آسیایی است و نباید این شکاف بزرگ در تمرینات وجود داشته باشد.

کشتی گیران هندی در مسابقات قهرمانی آسیا 14 مدال به دست آوردند که 7 مدال بانوان به دست آوردند.

در حالی که باجرانگ پونیا، راوی داهیه (مصدومیت) و وینش فوگات ترجیح دادند در آستانه شرکت نکنند، کشتی گیران برجسته دیگری مانند دیپاک پونیا و ساریتا مور که مدال آوران مسابقات قهرمانی جهان هستند نتوانستند مدال کسب کنند.

لالیتا شارما، مدیر اجرایی مرکز SAI Sonpeat گفت که آنها “هیچگونه ارتباطی در مورد اردوی ملی در حال حاضر دریافت نکرده اند”.

PTI سعی کرد با ساندیپ پرادهان، مدیر SAI تماس بگیرد، اما چندین تماس با او بی پاسخ ماند. او همچنین به پیام ها پاسخ نداد.

در همین حال، یک کشتی گیر زن گفت تا زمانی که مشخص نباشد دوست ندارد به اردوی ملی بپیوندد.

من در مرکز تمرینم خوب کار می کنم. کشتی گیرانی که از نظر مالی خوب هستند، مانند تعداد کمی از راجستان و UP، شاید برای آنها کمپ مکان بهتری باشد زیرا آنها رژیم غذایی، مکمل ها، سالن بدنسازی و سایر امکانات مورد نیاز را دریافت می کنند، اما برای ما، ما می توانیم در هر جایی تمرین کنیم. نمی خواهم نامش فاش شود.

باید مشخص شود که مربیان چه کسانی در کمپ خواهند بود و در صورت بروز مشکل باید با چه کسانی تماس بگیریم. کشتی به همان اندازه روحی است که جسمی. در سناریوی فعلی، اگر بخواهم دوباره به اردو بپیوندم، گفتن چیزی دشوار است.

“اگر اردو فقط در مرکز لاکنو از سر گرفته شود، باید خوب باشد، اما اگر به مکان دیگری منتقل شود، باید در مورد چند چیز شفاف سازی کنیم. در غیر این صورت، تعداد زیادی از کشتی گیران زن به اردو ملحق نمی شوند، بیشتر آنها ترجیح می دهند در مراکز آموزشی خود تمرین کنند.

تمام آخرین اخبار، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود، اخبار هند و اخبار سرگرمی را اینجا بخوانید. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام