گرگ کلارک ، رئیس سابق اتحادیه فوتبال انگلیس ، از شورای فیفا استعفا داد

کلارک روز سه شنبه پس از ارائه یک سری اظهارات “غیرقابل قبول” به کمیته ای از قانون گذاران ، از جمله مراجعه به “فوتبالیست های رنگارنگ” با اشاره به بازیکنان سیاه ، از نقش خود در هیئت حاکمه انگلیس خارج شد.

گرگ کلارک ، رئیس سابق اتحادیه فوتبال انگلیس ، از شورای فیفا استعفا داد

تصویر پرونده Greg Clarke ، رئیس FA

لندن: گرگ کلارک ، رئیس سابق اتحادیه فوتبال ، پنج روز پس از ترک لیگ انگلیس به دلیل مجموعه اظهارات توهین آمیز ، از سمت خود به عنوان معاون رئیس فیفا استعفا داد.

کلارک روز سه شنبه پس از ارائه یک سری اظهارات “غیرقابل قبول” به کمیته ای از قانون گذاران ، از جمله اشاره به “فوتبالیست های رنگارنگ” در مورد بازیکنان سیاه پوست ، از نقش خود در هیئت حاکمه انگلیس خارج شد.

این مرد 63 ساله همچنین در اظهار نظر در کمیته دیجیتال ، فرهنگ ، رسانه و ورزش مجلس عوام ، به دلیل اشاره به “علایق مختلف شغلی” افراد از اقلیت های قومی و برای اظهارات جنجالی در مورد فوتبال دختران.

هیئت حاکمه فوتبال اروپا یوفا روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت: “به دنبال تماس تلفنی صبح امروز بین رئیس یوفا (الکساندر Ceferin) و گرگ کلارک ، آنها با پیشنهاد گرگ کلارک موافقت کردند که وی باید با تأثیر فوری از سمت خود به عنوان نماینده یوفا در شورای فیفا. “

گرت ساوت گیت ، سرمربی انگلیس روز چهارشنبه گفت که کلارک “چاره ای” جز کناره گیری از اتحادیه فوتبال انگلیس نداشته است ، در حالی که کیسی استونی ، کاپیتان اسبق زنان انگلیس ، اظهار نظرها “کاملا غیر قابل قبول” است.

به دنبال عزیمت کلارک ، اتحادیه اروپا پیتر مک کورمیک را به عنوان رئیس موقت منصوب کرد و گفت امیدوار است که تا پایان ماه مارس رئیس جدیدی تعیین شود.

پاول الیوت ، رئیس هیئت مشاوران ورود به اتحادیه فوتبال انگلیس و بابی بارنز ، معاون مدیرعامل انجمن فوتبالیست های حرفه ای ، هر دو به عنوان یک رقیب قدرتمند مطرح شده اند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.