گیلجوس الکساندر کانادایی پس از فصل درخشان با تاندر به تیم اول NBA معرفی شد.

Shai Gilgeous-Alexander کانادایی اولین قهرمانی حرفه ای خود در NBA را در روز پنجشنبه کسب کرد و جایگاهی را در تیم اصلی به دست آورد.

این بازیکن بومی همیلتون میانگین 31.4 امتیاز در هر بازی برای اوکلاهاما سیتی تاندر به دست آورد که برای چهارمین لیگ خوب بود.

در همین حال، تیم جوان تاندر پس از سقوط به مینه‌سوتا تیمبرولوز در مسابقات پلی‌این پس از دو فصل سخت، به سختی از مرحله پلی‌آف بازماند.

گیلگیوس الکساندر 63 رای تیم اول، 29 رای تیم دوم و پنج رای تیم سوم به دست آورد. مجموع 407 امتیاز او در نتیجه رای گیری، بیشترین امتیاز برای هر گارد در NBA بود.

این بازیکن 24 ساله چهارمین بازیکن کانادایی بود که در ماه فوریه به عنوان یک ستاره تمام ستارگان انتخاب شد و این اولین بار در دوران حرفه ای او بود. استیو نش، اندرو ویگینز، مهاجم گلدن استیت واریرز و جمال مگلوایر دیگر هستند.

جوئل امبید، مرکز فیلادلفیا و MVP لیگ، جانیس آنتتوکومپو مهاجم میلواکی، جیسون تاتوم مهاجم بوستون و لوکا دانچیچ گارد دالاس در تیم اول به گیلجوس الکساندر پیوستند.

برای داستان‌های بیشتر در مورد تجربیات سیاه‌پوستان کانادایی – از نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان تا داستان‌های موفقیت در جامعه سیاه‌پوستان – به سیاه‌پوست بودن در کانادا، یک پروژه CBC که سیاه‌پوستان می‌توانند به آن افتخار کنند، مراجعه کنید. داستان های بیشتر را می توانید اینجا بخوانید.

بنر BBIC
(CBC)